Rail Baltica – jaunais kopuzņēmums
Vēsturisks brīdis! Pateicoties beidzot parakstītajam kopuzņēmuma dibināšanas protokolam, Baltijas valstis atkal būs drīz savienotas ar dzelzceļu gan savā starpā, gan ar pārējo Eiropu – tāpat kā pirms kara. Varēs iekāpt vilcienā un aizbraukt uz Varšavu, Berlīni, Parīzi, Londonu…
Šis ir ļoti nozīmīgs ģeopolitiskais sasniegums Latvijai un visai Baltijai – veicinot mūsu integrēšanos Eiropā caur transporta infrastruktūru. Svarīgi, ka pa šo dzelzceļu vedīs arī preces, kas ļaus samazināt izmešu daudzumu (jo līdz 2030. gadam visā ES izmešu daudzums ir jāsamazina par 40%).
Ja tā aizdomājas – iespējams, esmu pat šobrīd vienīgais dzīvais cilvēks Baltijā, kurš ar ģimeni brauca ar pēdejo vilcienu no Rīgas uz Berlīni 1944. gada vasarā. Neko gan pats tieši neatceros, man bija toreiz 2 gadi, – bet māte aprakstīja šo braucienu savā biogrāfijā. Pēc desmit gadiem jaunais vilciens – ar Eiropas sliežu standartu 1435 – būs gatavs, un tad ļoti gribētos atkārtot braucienu – šoreiz gan atgriežoties tūlīt pat, negaidot 50 gadus.
Šeit dažas fotogrāfijas, kas tapušas LR Satiksmes Ministrijā – kopuzņēmuma dibināšanas brīdī. Attēlos redzami trīs akcionāri, kuri paraksta līgumu, un triju valstu satiksmes ministri (Anrijs Matiss no Latvijas, Urve Palo no Igaunijas, Rimants Sinkevičs no Lietuvas). Notikumu fiksēja mediji no visām trim Baltijas valstīm – vienīgais, diemžēl kaut kā nemanīju pārstāvjus no mūsu galvenā sabiedriskā medija, “Panorāmas”.
Biedrības “Tūjaskrasts” skatījums par Rail Baltica un pilnsabiedrību SIA “RB Latvija” no Salacgrīvas novada lasāms šeit: http://tujaskrasts.lv/Jaunumi.php
Mēs neesam “pret”! Bet mēs gribam zināt, “kā”!