Deputāti, kuriem neinteresē Latvijas nākotne
Šodien Saeimas Ārlietu komisijas sēdē neizdevās pieņemt darba kārtībā paredzēto lēmumprojektu par triju Baltijas valstu valdību nolīgumu par sadarbību dzelzceļa transporta jomā.
Balsis šajā balsojumā sadalījās tieši uz pusēm – jo „Olšteina grupas” pārstāvis, deputāts Jānis Junkurs vispār nebija ieradies, bet ZZS deputāte Iveta Grigule neizprotamu apsvērumu dēļ nobalsoja vienādi ar četriem SC deputātiem (Potapkinu, Mirski, Kabanovu, Rubiku). Rezultātā nevaram virzīt lēmuprojektu 2. lasījumam Saeimas plenārsēdē…
Protams, nosacīti var šajā gadījumā saprast SC deputātus, jo lēmumprojekta tekstā ir sastopama arī neliela atsauce uz „Rail Baltica” projektu. Taču par I. Griguli gan paceļas liels jautājums: kāpēc viņa un vispār ZZS ir ieinteresēta noraidīt projektu, kura mērķis ir savienot, piemēram, Rīgu ar Varšavu, Berlīni, Romu un citām pilsētām Eiropā?
Kā zināms, pie šī projekta šobrīd cītīgi strādā Latvijas, Lietuvas un Igaunijas valdības, un no mūsu puses ir ļoti svarīgi, lai tas ietvertu arī Rīgu – piemēram, mūsu galveno lidostu.
Latvijai ir bijušas domstarpības ar Lietuvu par dzelzceļa līniju atjaunošanu, kuras lietuvieši ir uzrakuši – jeb, precīzāk būtu jāsaka, „norakuši”, – traucējot kravu plūsmu no austrumiem līdz Liepājas ostai. Šobrīd apspriežamo līgumu tad varētu izmantot, lai veidotu spiedienu uz Lietuvu un panāktu attiecīgo rīcību; ja to neizmantojam, mēs zaudējam pamatīgu argumentu.
Acīmredzot, saskaniešiem un zaļajiem zemniekiem neinteresē nākotnes attīstība Latvijā… Viņiem nav saistošs fakts, ka tieši dzelzceļš visā Eiropā arvien vairāk iekaro vadošās pozīcijas transporta sfērā, jo tā izmaksas ir lētākas, pats transporta veids ir drošāks un videi draudzīgāks (mazāk izmešu). Tiešām neizmantosim iespēju, ko Latvijas un Baltijas ekonomikai dod ES kravu tranzīts uz austrumiem līdz pat Ķīnai un Dienvidkorejai?